RUMAH YANG DIPERBUAT DARIPADA KONTENA (SHIPPING CONTAINER HOUSE)

ikata kira-kira 30 juta buah kontena yang wujud pada masa kini yang sedang mengelilingi dunia atau yang sedang berada di pelabuhan-pelabuhan dunia.Sesebuah kontena kebiasaannya bersais lapan kaki  lebar, 8.5 kaki tinggi dan sama ada 20 atau 40 kaki panjang.






Kini, kotena telah di jadikan sebagai bahan binaan untuk membuat rumah kediaman oleh sesetengah manusia di luar negara. Di malaysia rumah seperti ini sukar untuk kita lihat di kawasan-kawasan kediaman, oleh kerana kebanyakan rumah di malaysia diperbuat daripada batu bata,concrete manakala rumah kayu masih digunakan kawasan-kawasan perkampung Malaysia. 

Tetapi di negara-negara luar seperti di eropah dan amerika, telah banyak rumah kontena yang telah di bina untuk dijadikan kediaman kerana di katakan lebih menjimatkan kos dan juga rumah kontena di kata lebih mesra alam.



Rumah kontena yang cantik.


Kebelakangan ini telah ada bangunan kontena yang telah pun di bina di malaysia yang dijadikan tempat kediaman, dan hotel yang kelihatan cantik dan menarik.



Bangunan kotena di Malaysia.



http://honeykoyuki.blogspot.com/http://honeykoyuki.blogspot.com/http://www.siakapkeli.com.my/2015/01/malaysia-akan-dilanda-musim-sejuk-luar.html