Kucing menyelamatkan bayi ditinggalkan di Rusia



Masha, seekor kucing terbiar telah menjadi hero apabila telah menyelamatkan seorang bayi lelaki yang telah ditinggalkan didalam sebuah kotak di sebuah bangunan apartmen Obninsk, Russia ketika suhu bandar itu mencecah 0 darjah celcius.


Kucing yang bernama Masha, telah menjadi penyelamat apabila masuk ke dalam kotak di mana bayi itu ditinggalkan dan memanaskan badan bayi itu dengan bulunya selama beberapa jam selain menjilat bahagian muka bayi itu sehingga seorang penduduk apartment menemui pasangan itu dan menelefon polis .

Wanita yang menjumpai bayi dan kucing itu mengatakan telah terdengar kucing mengiau dengan kuat seperti dalam kesusahan yang telah membawa penemuan kepada bayi tersebut.yang berusia lebih kurang 12 minggu yang dijumpai dalam kotak di tangga di aparment itu.






Bayi itu dibawa ke sebuah hospital tempatan dan disah sihat walaupun tinggal di dalam keadaan sejuk selama beberapa jam. Semenjak kejadian itu ,Masha telah di manjakan dan diberikan makanan yang banyak oleh penduduk apartment sekitar.

Kini polis tempatan sedang mencari ibubapa bayi tersebut yang kini di dalam jagaan pihak hospital buat sementara waktu.